Πέμπτη, 26 Αυγούστου 2010

Συνειδητοποιησεις

Εδω και καιρο αποφασισα να αγορασω μια καινη διαθηκη για να την διαβασω. Σε καμμια περιπτωση δε με επιασε το θρησκευτικο μου αισθημα, αλλα μου ρθε στο μυαλο η περιφημη φραση του Μαρκ Τουαιην "κλασσικο ειναι το βιβλιο για το οποιο ολοι μιλουνε αλλα κανεις δεν εκανε τον κοπο να κατσει να το διαβασει". Πραγματι! Ολοι μιλουν σχολιαζουν κρινουν επαινουν καταδικαζουν προπαγανδιζουν και καταριουνται το εν λογω βιβλιο, ενα βιβλιο στο περιεχομενο του οποιου χτιστηκε μια ολοκηρη εποχη βασιστηκαν πολιτειες ολοκληρες καθως και ελπιδες, αλλα και στο ονομα του οποιου διαπραχτηκαν φρικτα εγκληματα (περιττο να πω απλα πως οι φονοι οι ληστειες και οι βιασμοι των σταυροφορων δεν ειχαν να ζηλεψουν σε αγριοτητα εκεινες των "βαρβαρων" Τουρκων). Ολοι λοιπον μιλουν για αυτο για το περιεχομενο του το κοβουν και το ραβουν στα μετρα τους τονοι μελανης χυνονται ακομα για παρτυ του κι ομως! Κι ομως!! το 90% απο αυτους ειτε δεν εχουν κανει τον κοπο να το ανοιξουν η στην καλυτερη των περιπτωσεων εχουν πασαλειψει κανα 2 σελιδες η κρινουν απο οσα εχουν ακουσει (καλα η κακα). Ολοι το καταδικαζουν ολοι το εκθειαζουν αλλα κανεις δεν το χει μελετησει! Ακομα και γω φυσικα! Ομολογω πως ολα αυτα τα χρονια ενδιαφερθηκα να εχω στην βιβλιοθηκη μου τις σουτρες του βουδα κλασσικα βιβλια του Ινδουισμου (μπαγκαβατ γκιτα) βιβλια θεμελια του Ταοισμου και βιβλια για το Ζεν, ακομα και μια σουπερ ντουπερ εκδοση του κορανιου με ελληνικη και αραβικη μεταφραση παρακαλω! Ομως ποτε δεν μου περασε απο το μυαλο να αγορασω μια καινη διαθηκη που μιλα για την ζωη ισως του πιο αμφιλεγομενου προσωπου που πατησε ποτε στην γη του Ιησου Χριστου. Ομολογω βεβαια πως την καλυτερη μαθητεια πανω στον Χριστιανισμο τις εχω λαβει απο αλλες πηγες οπως τον θεολογο μου στο λυκειο που ανελυε με απιστευτη μαεστρια ολη τη διδασκαλια χωρις τις ανοησιες που μας μαθανε σπιτι η μας ποτιζανε στην εκκλησια, τα βιβλια του ιερομοναχου Παισιου, και φυσικα τους αδελφους Καραμαζωφ του Ντοστογιεφσκυ (ακομα επαιξε ρολο και η επισκεψη μου στο αγιο ορος πριν χρονια οπου ανακαλυψα αγαπητοι μου πως ουδεμια σχεση εχει το ολο πραμα με αυτα που μας λενε στην εκκλησια εκει πανω ειναι πολυ διαφορετικα και αληθινα τα πραγματα στην διδασκαλια απο τους ιερομοναχους). Αλλα αυτο σε καμμια περιπτωση δε μειωνει το γεγονος οτι δεν εκατσα να διαβασω το προτωτυπο, το κειμενο στο οποιο στηριζονται ολα.
Φυσικα το παραπανω ατοπημα δεν το διαπρατουμε μονο στο εν λογω θεμα. Αληθεια ποσα θεματα αναλυουμε και εκφραζουμε αποψη μονο και μονο για να παμε κοντρα η να δειξουμε περισσια εξυπναδα, χωρις πολλες φορες να εχουμε καν γνωση περι του αντικειμενου? Δυστυχως πολλες! Ολοι μας (και εγω φυσικα!) Το προβλημα ειναι πως μολις πεσουμε σε εναν αληθινο γνωστη του αντικειμενου η μαλλον σε καποιον που εκανε τον κοπο να ξερει καποια πραγματα για αυτο να ψαξει να εντρυφησει τοτε γινεται φανερη η μικροτητα μας. Ομολογω πως τωρα που χω δανειστει μια καινη διαθηκη της μανας μου νιωθω πιο σιγουρος για τις αποψεις μου διαβαζοντας το. Ξαναδιαβαζω και την αποκαλυψη του Ιωαννη που μικρο με τρομαζε πολυ. Παντως το νοημα ολου του θεματος ειναι πολυ απλο και αποτυπωνεται σε μια εκφραση που με ειχε μαθει ο κινεζος δασκαλος μου στο κουνγκ φου "μην αναλυεις πραγματα που ο αλλος ξερει πως δεν ξερεις και δεν εχεις καταλαβει...ειναι πολυ ανοητο!"

Δεν υπάρχουν σχόλια: